Hain illalla pyykit, 90b maksoi tällä kertaa. Nyt löytyi kyllä paljon laadukkaampi pesula mitä viimeksi – varmaan 5 kertaa vähemmän huuhteluainetta käytetty noin hajun perusteella arvioituna. Tai voihan tämä nykyinen käyttää hajustamatonta.
Minibussi Changille oli ajoissa, viitisen minsaa etuajassa jopa. Toyotan Commuter, eli kaiketi Hiacesta jalostettu tehdasbussi. Ilmastointikin on, mitä aluksi hieman epäilin. Auto tuli ensimmäisenä minua noutamaan. Näemmä kaikki ei ole autossa menossa samaan paikkaan, osa menossa Kampobzaan.
Aikansa pyörittiin Nakluassa ja ajettiin ilmeisesti peruskoulun ohi, varmaan sen 500 oppilasta pihalla eri riveissä, pojilla valkoiset ja tytöillä oranssit paidat. Ei tuo koulupukusysteemi välttämättä ole ollenkaan huono juttu. Ajettiin sen verta vauhdikkaasti ohi (kuten maan tapoihin kuuluu, nasta laudassa aina kun mahdollista) joten en ehtinyt virittää kameraa – harmi.
Suht tiukasti istuttiin, kun ban phe :sta tuli auto täyteen, olisko tässä 12 istumapaikkaa (1+1,0+3,1+2,1+2,2+0). Tratin bussiasemalle jätettiin puolet porukasta jotka oli kamputseaan menossa. Sen jälkeen mukavan väljää. Auton mittarissa reilut 35 000km joten suht uusi tämä olikin. Täälläpäin pitävät suht hyvää huolta autoistaan sillä se ”taksi” jolla tulin kentältä pattayalle, sillä oli ajettu 251 000km mutta näytti suht uudelta ja siistiltä sekin. Tratista on 20min ajomatka Ao Tham-machatin satamaan josta lautta lähtee klo 1300.
Lautta oli jo parhaat päivänsä nähnyt mutta ajoi asiansa. Lauttamatka kesti jotakuinkin 30min. Olin ostanut jo etukäteen pattayan matkaroimistosta kuljetuksen perille – ihan viisas juttu se koska ei pahemmin näkynyt vapaita takseja. Uskomattomia ne mäet kun lauttarannasta lähti vanha hiace (jotain 450tkm ajettu), yhdeksän päällä + matkatavarat, joutui ykkösvaihdettakin välillä haeskelemaan. Voisi vuokrata mopon ja lähteä vähän katselemaan paikkoja lisää.